Friday, May 28, 2010

motivasi diri..hiasi peribadi..

2019pm.

klu tngk pd tjuk nie..fuhhhh..mantap doh ase.ha2..tp g2 la ..aq nie xtau la nk jd nde.hak2..pe2 pn tok pembukaan blog aq nie..aq nk kongsi bnde2 brharga dan bermanfaat tk spe2 hk terbace blog hk xsebrape nie...nway..enjoy ur reading!!

sELawat-kelebihan berselawat ke atas Rasullulah s.a.w;
-----Rasullullah s.a.w tlah bersabda ' malaikat Jibrail, Mikail, Israfil, dan Izrail A.Stlah berkate kepadaku: berkate Jibrail A.s;" Wahai Rasullullah, barang siapa yg membaa selawat ke atasmu tiap2 hari sebanyak sepuluh kali, maka akan aku bimbing tanganya dan akan aku bawa dia melintasi titan seperti kilat menyambar".
----berkata pula MIkail A.s;" mereka yg berselawat terhadapmu akan kuberi minum dari telagamu"..
----berkata pula Israfil As;"mereka yg berselawat terhadapmu akan aku sujud kpd ALLAH S.W.T dan akan mengngkat kepalaku shingga Allah s.w.t mengampuni orang itu."
----malaikat Izrail A.s pula brkata;" bagi mereka yg brselawat keatas kamu..aku akn cabut roh mereka itu dgn selembut-lembunya sprti aku mencabut roh para nabi-nabi.."
----apakah kita cinta akan Rasullullah???sedngkan para malaikat mmberikan jaminan yg tidak trhingga untk org2 yang berselawat ke atas Rasullullah S.A.W....

~marilah kita brsame2 mngamalknnye..insyaAllah..renung2kn..selamat beramaL..(*_*)V

No comments: